ابزارهای افترافکت

10 تا فاکتور مهم که قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک باید بررسی بشه

10 تا فاکتور مهم که قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک باید بررسی بشه

فهرست مقاله

ما توی این محتوا قراره به شما یاد بدیم که چجوری می تونین همکاری با شرکت های موشن گرافیک داشته باشین و با یه شرکت حرفه ای موشن گرافیک با توجه به بودجه خودتون، قرارداد ببندین. در واقع قراره با هم ببینیم که شرکت های موشن گرافیک و انیمیشن حرفه ای، چجوری با بودجه کم، نتیجه عالی می گیرن.

نکاتی مهم برای همکاری با شرکت های موشن گرافیک

انتخاب و استخدام یه مجموعه موشن گرافیک یا همون همکاری با شرکت های موشن گرافیک، تقریبا کار سختیه. یعنی شما برای این کار، باید بدونین که چی میخواین تا راحت بتونین تسلط کافی روی پروسه تولید داشته باشین. یادتون نره ویدیوهای تبلیغاتی و موشن گرافیک شما، ماهیت برند شما هستن. امروز ما قراره که 10 تا نکته مهم برای استخدام بهترین استودیوی انیمیشن یا موشن گرافیک با بودجه مشخص رو با شما به اشتراک بزاریم:

10 تا فاکتور مهم که قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک باید بررسی بشه

1- قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک، از اونا نمونه کار بخواین

قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک از اونا نمونه کار بخواین. نمونه کارهای یه مجموعه موشن گرافیک، نشون میدن که کار اون مجموعه تا چه اندازه حرفه ای و استاندارد هستش. پس وقتی شما از یه مجموعه نمونه کار بخواین، با دیدن این نمونه کارها تقریبا دستتون میاد که سطح کاری این شرکت تا چه اندازه ای هستش. پس شما باید بررسی کنید که:

  • کارهای قبلی اونا، نیازهای برند شما رو تامین می کنه یا نه!
  • داستان کار چجوریه؟
  • کیفیت انیمیشن و موشن گرفیک ها چجوریه؟ البته اصلا نیازی نیستش که از چشم یه حرفه ای به نمونه کارها نگاه کنین، فقط ببینین که ویدیو چقدر روون و پویا هستش.
  • جلوه های بصری جذابی دارن یا برای گالری کلیپ آرت هستن؟
  • کیفیت صدا و صداگذاری چجوریه؟
  • انتخاب موسیقی چجوریه؟
  • حسی که موسیقی بهتون میده چجوریه؟ نباید با شنیدن موسیقی (تو حالت عادی) بهم بریزین مگر اینکه هدف کار همین باشه!

2- قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک، بررسی کنین که اون شرکت ها چقدر تجربه کاری دارن

تجربه، یکی از مهم ترین فاکتورهایی هستش که شما به کمک اون می تونین توانایی ها و تخصص یه مجموعه رو تخمین بزنین. طبیعیه که هر چقدر تجربه یه مجموعه توی کار موشن گرافیک بیشتر باشه، اون مجموعه تخصص بیشتری توی طراحی و تولید کار داره. پس شما باید ببینین که قدمت کارهای مجموعه چقدر هستش و با توجه به تجربه شرکت، تصمیم بگیرین که میخواین باهاش همکاری کنین یا نه!

3- قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک، کیفیت کارهای اونا رو بررسی کنین

قبل از بستن قرارداد با یه شرکت انیماتور یا موشن گرافیک، حتما به تمام جزئیات تولید توجه کنین. یادتون نره که یه ویدیو اساساً باید بین برند و مخاطب، ارتباط درستی ایجاد کنه. پس شما باید کلیت کار رو در نظر بگیرین، از داستان گرفته تا شخصیت ها و دیالوگ ها. اما حالا ممکنه از خودتون بپرسین که من برای تشخیص کیفیت خوب یه موشن گرافیک، اونقدرها هم حرفه ای نیستم پس باید چکار کنم؟! جواب این سوال خیلی آسونه؛ شما باید چنتا فیلم و موشن گرافیک ببینین و بعدش از خودتون بپرسین که :

  • من تونستم پیام ویدیو رو به وضوح دریافت کنم؟
  • کار اونا برای جلب توجه من خوب بوده؟

یادتون باشه که شما وقتی بتونین پیام اصلی برند و ویدیو رو درک کنین، به این معنی هستش که داستان به درستی طراحی و تولید شده. درسته که در نظر گرفتن همه جزئیات ممکنه طول بکشه ولی مطمئن باشین که خیلی زود نتیجه تلاش هاتون رو میگیرین.

4- قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک، سبک انیمیشن اونا رو بررسی کنین

یکی دیگه از فاکتورهای مهم برای همکاری با یه مجموعه، اینه که سبک و گرافیک کاراشونو هم بررسی کنین. یادتون نره که سبک و گرافیک یه مجموعه باید امروزی، اصیل و لذتبخش باشه. پس شما باید دنبال چی باشین؟ دنبال این باشین که سبک انتخاب شده با ماهیت برند، لوگو، رنگ و وب سایت اون، همخونی داشته باشه. انتخاب یه سبک دقیق و اجرای درست اون برای یه انیمیشن یکی از مهم ترین ویژگی های یه مجموعه موشن گرافیک حرفه ای هستش.

5. قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک، حلقه نسخه ی نمایشی استودیو رو بررسی کنین

یه پروسه کاری استاندارد و یا همون حلقه نمایشی درست، قدرت کار یه مجموعه موشن گرافیک رو نشون میده. این حلقه نمایشی به ترتیب شامل موارد زیر میشه:

  • کیفیت انیمیشن
  • کیفیت تصاویر
  • موسیقی متن
  • سبک انیمیشن
  • حرکت دوربین
  • صحنه‌های پیچیده (ارتباط های جالب و هوشمندانه بین عکس‌ها، انتخاب رنگ و ترکیب صحنه)
حالا ممکنه که مثلا برای استودیوهای مختلف، بعضی از این فاکتورها تکراری باشن که خوب این موضوع کاملا طبیعیه. وقتی شما این تکرار رو دیدین، باید بررسی کنین که دلیل این تکرار چیه. اگه معلوم نباشه که دلیل این موضوع چیه، طبیعتا یه جای کار میلنگه. در نهایت شما باید مطمئن بشین که کل فاکتورهای این حلقه نمایشی که براتون نام بردیم، مستقیما از جانب خود شرکت و مجموعه انجام شدن.

6- قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک، اشتیاق و علاقه اونارو به کارشون بررسی کنین

شاید تعجب کنین ولی آره؛ یکی از فاکتورهای خیلی مهم برای اینکه بخواین با یه مجموعه موشن گرافیک یا انیماتور همکاری کنین، اینه که مطمئن بشین اونا عاشق کار خودشون هستن. وقتی یکی عاشق کارشه، می تونه چیزهایی رو طراحی و تولید کنه که واقعا جدید و شگفت انگیز هستن. استیو جابز یا برادران رایت رو که حتما یادتون هست!
البته اینکه یه انیماتور فقط کار خودشو هم قبول داشته باشه، موضوع منطقی نیست. مجموعه باید بروز و سرزنده باشه تا بتونه دلی و مشتقانه کار کنه. اگه قرار باشه که فقط برای پول کار بشه، مطمئنا اون نتیجه ی دلخواه به دست نمیاد.
در واقع مطمئن بشید که با یه مجموعه مشتاق برای موشن گرافیک های مختلف طرف هستین. برای این کار کافیه که همون حلقه نمایشی و دموی کاری شرکت رو زیر نظر بگیرین، حتما دست تون میاد که این مجموعه چقدر خلاقانه و مشتاقانه کار می کنه.
10 تا فاکتور مهم که قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک باید بررسی بشه

7- قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک، کیفیت صدا پروژه های اونا رو بررسی کنین

کیفیت صدا و صداگذاری یکی دیگه از فاکتورهای مهمیه که برای همکاری با یه مجموعه موشن گرافیک باید در نظر گرفته بشه. در واقع صداگذاری باید به واسطه ی یه گوینده حرفه ای انجام بشه که تسلط کافی رو لحن و ژانر داستان داره. به صدای گوینده دقت کنین و این فاکتورهارو در نظر داشته باشین:
یه هنرمند صدابردار باید بتونه تمام احساسات خودشو صراحتا بیان کنه. گوینده باید روی زبان انتخاب شده، تسلط کامل داشته باشه تا مخاطب هم بتونه با چیزهایی که میگه ارتباط بگیره. مثلا، تلفظ آمریکایی با تلفظ انگلیسی با هم فرق دارن. پس اگه یه ویدیو برای یه مخاطب آمریکایی داره تولید میشه، گوینده هم باید روی لهجه امریکایی تسلط کافی داشته باشه.
10 تا فاکتور مهم که قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک باید بررسی بشه

8-قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک، خدمات و نحوه ارتباط با مشتری اونا رو ارزیابی کنین

این مورد، خیلی خیلی موضوع مهمیه. چون خیلی از استودیوهای موشن گرافیک هستن که وعده تولید موشن گرافیک با کیفیت بالا و قیمت های مقرون به صرفه رو میدن؛ اما اون طور که باید برای ارتباط با مخاطب وقت نمیزارن.

پس اول از همه، برای تولید یه موشن گرافیک عالی، شرکت باید بدونه که مشتری دقیقا چه چیزی رو میخواد. این یعنی که شما قبل از اینکه بخواین با یه استودیوی انیمیشن قرارداد امضا کنین، مطمئن بشیم که اون مجموعه و شرکت می تونه به تمام سوالات شما، درست و دقیق جواب بده.

این رو در نظر بگیرین که اونا باید اجازه بدن که شما توی مراحل مختلف تولید حضور داشته باشین، چون هیچ کس بهتر از شما، بیزنس شمارو نمیشناسه. اگه همچین اجازه ای به شما داده نشد و وقت کافی برای جوابگویی به سوالات شما گذاشته نشد، شک نکنین که یه جای کار این مجموعه میلنگه!

10 تا فاکتور مهم که قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک باید بررسی بشه

9- قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک، نظر مشتری های قبلی اونا رو بپرسین

قبل از اینکه بخواین با یه شرکت موشن گرافیک قرارداد ببندین، سعی کنین که نظر مشتریای قبلی رو درباره عملکرد مجموعه بپرسین. البته شما می تونین این موضوع رو از طریق بررسی‌ها، رتبه‌بندی‌ها و توصیفات توی وب‌سایت خودشون و یا توی پلتفرم‌های مختلف مثل Clutch & The Manifest مشاهده کنین. این مرحله به شما توی تصمیم گیری درباره استخدام یا عدم استخدام یه شرکت کمک می کنه. یادتون نره که یه شرکت طراحی قابل اعتماد و کاربلد از ارائه این اطلاعات ترسی نداره.

10- قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک، بودجه خودتون رو تعیین کنین

حقیقت امر اینه که بودجه یکی از مهم ترین عواملیه که شما برای بستن قرارداد با یه مجموعه موشن گرافیک باید در نظر داشته باشین. ببینین؛ خیلی از شرکت ها هستن که به شما قول موشن گرافیک های حرفه ای با مقرون به صرفه ترین قیمت رو میدن. حواستون باشه که اکثر این مجموعه ها نهایتا یه کار خیلی ضعیفی رو ارائه میدن که مورد تایید شما نیستش و ارزشش از پولی که شما هزینه کردین هم خیلی خیلی کمتره!

از کجا شروع کنیم؟

قبل از هر چیزی نیازه که شما قیمت ها رو بپرسین و بعد با بودجه ای که دارین مقایسه ش کنین. خیلی مهمه که شما بدونین تا چه اندازه می تونین هزینه کنین. اگه یه استارت آپ و تازه کار هستین، اینو هم درنظر بگیرین که قیمت ها ممکنه با توجه به نیازهای شما و محدودیت های شما تغییر کنه. پس آماده باشین. مثلا استخدام یه انیماتور برای تمام مراحل طراحی و تولید یه موشن گرافیک یا ویدیوی تبلیغاتی، برای کسایی که تازه کار هستن و بودجه کمی دارن، می تونه انتخاب خیلی خوبی باشه.
اما اگه تو یه سطح قابل قبولی از کار خودتون هستین و می خواین وارد میدان رقابت بشین، ما پیشنهاد می کنیم که حتما با شرکت ها و مجموعه های موشن گرافیک کار کنین. چون اونا با تخصص تیمی که دارن، بهترین گزینه برای رقابت درست هستن. یه مجموعه موشن گرافیک حرفه ای معمولا این ویژگی های رو داره:
  • افراد متخصص توی زمینه های مختلف
  • فیلمنامه نویس
  • کارگردان
  • تصویرگرا
  • هنرمندهای صداگذار
  • انیماتورها و متخصص های کارای بعد از تولید

یادتون باشه که قیمت هر شرکت ممکنه با شرکت دیگه ای فرق کنه. شما باید دلیل این تفاوت قیمت ها رو پیدا کنین. مثلا اینکه یه شرکت صرفا قیمت خیلی بالایی برای کار تعیین می کنه، نشون دهنده حرفه ای بودنش نیستش.

خیلی از شرکت ها هستن که پول زیاد میگیرن ولی کاری که تحویل میدن، کیفیت مطلوبی نداره. حواستون باشه که نمونه کارها باید توی وبسایت خود مجموعه به نام خود مجموعه ثبت و منتشر شده باشن. البته این موضوع برای بودجه های کم هم صدق می کنه و شما در هر صورت باید حواستون جمع باشه. مثلا برای بودجه های کم، پیشنهاد ما طراحا و انیماتورهای فریلنسر هستن. یادتون نره که هر چقدر پول بدین، همونقدر آش می خورین!

آیا یه فریلنسر می تونه ویدیوی من رو طراحی و تولید کنه؟

تحت هر شرایطی، استخدام و همکاری با یه فریلنسر، ارزون ترین گزینه شماست. البته که کار انیماتورهای فریلنسر، طراحی و کشیدن انیمه ها هستش. یعنی اونا توی این کار تخصص دارن و برای باقی قسمت ها، اونا می تونن فقط عملکرد خوبی داشته باشن.

پس نباید توی بقیه فیلدها به کارشون تخصصی نگاه کنین چون اونا واقعا متخصص نیستن. اما اگه با یه مجموعه موشن گرافیک کار کنین، در واقع با یه تیمی روبرو میشین که هر کدوم از این اعضا، توی کارشون کاملا حرفه ای و متخصص هستن. اینجوری شما با یه کار کاملا حرفه ای و تخصصی مواجه میشین.

10 تا فاکتور مهم که قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک باید بررسی بشه

چجوری انیماتورها رو استخدام کنیم؟ ( نکاتی برای تحقیقات موثر)

1- از پلتفرم های شبکه های اجتماعی استفاده کنین: اکثر شرکت ها، از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مستقل به عنوان Fiverr یا Upwork برای هدف قرار دادن مخاطباشون و گسترش تجارت خودشون استفاده می کنن و فریلنسرها هم از این پلتفرم ها برای دریافت پروژه ها استفاده می کنن. کاری که شما می تونین انجام بدین اینه که تبلیغات آنلاین ارسال کنین تا فریلنسرها بتونن شمارو پیدا کنن و باهاتون تماس بگیرن.

یادتون باشه که توی تبلیغات آنلاین تون، حتما درباره محصول/خدمات، جدول زمانی، بودجه و سبک انیمیشن خودتون توضیح بدین. دقت کنین که برای تولید هر انیمیشن از نرم افزارهای مختلفی استفاده میشه. بنابراین، مطمئن بشین که انیماتورها روی تمام این نرم افزارها تسلط کافی دارن. ازشون نمونه کار بخواین و بعد از بررسی ها و گفتگوهای مختلف، تصمیم بگیرین که این گزینه، همکار مورد نظر شما هستش یا نه!

2- سوالات مهم رو بپرسین: چند تا سوال مهم اینجا هستش که شما باید از فریلنسر انیماتور بپرسین:

تجربه کاریتون توی کار تولید چقدره؟
بزرگترین چالشی که توی طراحی و تولید انیمیشن تا الان براتون وجود داشته چی بود؟
آیا سبک شما بهتر از بقیه انیماتورها با نیازهای این پروژه مطابقت داره؟
آیا تا به حال با کارگردان پروژه ای درگیری و اختلاف داشتین؟
معمولا چند ساعت رو به یه پروژه اختصاص میدین؟
تجربه های مرتبط شما چیا هستن؟

بله؛ تجربه یکی از مهم ترین فاکتورهای استخدام یه انیماتور مستقل هستش. اما جدای تجربه باید به سبک های انیماتورهای آزاد هم نگاه کنین. بررسی کنین که اصلا سبک اون ها با سبک ویدیوی نمایشی که در نظر دارین، مطابقت داره یا نه.

اتفاقی که ممکنه این وسط بیوفته اینه که بعضی از انیماتورها ممکنه مهارت‌های استثنایی توی طراحی و تولید داشته باشن، اما اگه این مهارت‌ها به درستی با پروژه‌های شما مطابقت نداشته باشن، اون اشخاص فرد مناسبی برای شما نیستن.

بنابراین، شما باید  دنبال یه فریلنسر باشین که تو سبک انیمیشن مورد نظر شما (موشن گرافیک انیمیشن دو بعدی، انیمیشن سه بعدی و غیره) تجربه داشته باشه. مثلا، شما با یه انیماتور مستقل روبرو میشین که توی طراحی و تولید انیمیشن های سه بعدی یا جلوه های بصری سطح بالا تجربه داره. عالی!

اونا حتی می تونن یه طراح موشن گرافیک خیلی خفن باشن، اما برای تولید یه ویدیوی نمایشی متحرک دو بعدی ساده، گزینه ی مناسبی نیستن. یه انیماتور ایده‌آل برای ویدئوهای نمایشی، کسیه که توی تولید انیمیشن دو بعدی مهارت داشته باشه و بلد باشه که خوب تصویرسازی کنه.

10 تا فاکتور مهم که قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک باید بررسی بشه

3- بررسی کنین که یه انیماتور مستقل توانایی مدیریت چنتا پروژه رو باهم داره : مدیریت یه پروژه اونم یه پروژه تبلیغاتی، کاریه که فراز و نشیب خیلی زیادی داره. پس قبل از اینکه پروژه رو به یه فریلنسر واگذار کنین، بررسی کنین که اون شخص چقدر سرعت عمل و دقت توی مدیریت کارها داره. مثلا اکثر انیماتورهای فریلنسری، همیشه سرشون شلوغه.

خوب این موضوع باعث میشه که نتونن کار رو توی کیفیت بالا تحویل بدن. یعنی ممکنه واقعا حرفه ای باشن ولی به دلیل ترافیک بالای کارها، کیفیت مطلوب حاصل نشه. اگه انیماتور مستقل شما بی تجربه باشه که دیگه خیلی بد میشه و کارتون خیلی سخته!

پس اگه با یه مجموعه قرارداد ببندین، خیالتون یکم راحت تر میشه چون انیماتورهای اونا به خاطر اینکه همیشه در حال طراحی هستن و کارهاشون تیمی انجام میشه، کاملا طبق برنامه پیش میرن.

هر متخصص یه جای کار رو داره انجام میده و خروجی کار، تر و تمیز و سر وقت هستش. پس نتیجه میگیریم که کار با یه مجموعه موشن گرافیک، می تونه نتیجه خیلی خوبی برای تبلیغ بیزنس شما داشته باشه. اونا اینقدر حرفه ای کار می کنن که اسم شما توی نتایج اول گوگل میاد و توی هر مرحله تولید هم با شما هماهنگ هستن تا نتیجه کار همون چیزی بشه که شما میخواستین.

اینا مواردیه که فریلنسر خیلی کم می تونه عملیشون کنه. چون دست تنهاست و نمی تونه تمووووم کارهای مربوط به طراحی و تولید یه موشن گرافیک رو خودش تنهایی انجام بده.

نکته های بیشتر

استودیوهای موشن گرافیک از چه نرم افزارهایی استفاده می کنن؟

شاید با خودتون بگین که این چه سوالیه آخه! اما اگه یه کم دقیق تر بشین، این سوال، سوال خیلی مهمیه. چرا؟

ببینین استانداردترین نرم افزاری که می تونین برای طراحی و تولید انیمه ازش استفاده کنین نرم افزارهای شرکت adobe هستن. حالا تصور کنین که مثلا با نرم افزارای خیلی ارزون تر هم شما می تونین کار کنین ولی داستان اینه که اگه کوچیک ترین اصلاحی بخواد توی کار وارد بشه، این ویدیو توی هر برنامه ای باز نمیشه و شما برای یه ویرایش خیلی ساده باید دوباره از نو شروع کنین. حالا دیدین که چقدر این داستان مهمه؟!

بهترین سبک برای یه ویدیوی توضیح دهنده شرکتی چیه؟

سبک انیمیشن موشن گرافیک دوبعدی استانداردترین گزینه هستش.

هزینه های تولید یه ویدیو موشن گرافیگ چقدر هستنش؟

این سوال، می تونه تحت تاثیر فاکتورهای خیلی مختلفی تغییر کنه. مواردی مثل کیفیت، مدت زمان، سرعت مورد نیاز شما و … مواردی هستن که می تونن مستقیم و غیر مستقیم روی قیمت نهایی تاثیر بزارن. پس ما نمی تونیم همینجوری یه قیمت ثابت برای شما در نظر بگیریم.

چرا بعضی از استودیوها هزینه کمتری رو به ازای کیفیت یکسان با بقیه پروژه ها دریافت می کنن؟

دلایلی زیادی این وسط وجود داره. مثلا یکیش شهرته. یکیش تبلیغ کاره.

جواب این سوال خیلی متنوعه و به چیزای مختلفی بستگی داره. شما مثلا تصور کنین که دو تا بازیگر، تو یه حد هستن و استعدادشون یکیه ولی یکی از این دو تا برای اسکار انتخاب شده و جایزه گرفته. چیزی که این وسط اتفاق میوفته چیه؟ صد در صد حقوق و دستمزد اون بازیگری که اسکار گرفته بیشتر میشه. حالا همین موضوع رو توی اِشِل موشن گرافیک پیاده سازی کنین.

دلیل دیگه ای که می تونه برای جواب این سوال وجود داشته باشه، موقعیت مکانیه. مثلا هزینه زندگی توی سنگاپور خیلی بالاتر از ارمنستانه. توی هر دو کشور هم شرکت‌های بزرگی وجود دارن، اما طبیعتا شرکت‌ هایی که توی مکان‌های گران‌ قیمت مستقر هستن، نمیشه معامله ای داشت و اینکه مالیات دولتی هم می تونه توی این موضوع نقش داشته باشه.

استودیوهای محلی یا شرکت های معتبر جهانی و بین المللی؟

برای همکاری با شرکت های موشن گرافیک محلی یا بین المللی بودن یه شرکت، همچین تفاوتی توی عبور و مرور یا همون رفت و آمد شما نداره درسته؟ چون شما به هر حال آنلاین با مجموعه توی ارتباط هستین و فایل هارو هم دیجیتالی تحویل میگیرین. پس این به خودتون بستگی داره. ببینید چی میخواین؟ ترکیب خواسته های شما کنار نکته هایی که ما براتون نوشتیم، می تونه نتیجه خیلی خوبی براتون داشته باشه.

حرف آخر

تقریبا تمام گفتنی ها برای انتخاب و همکاری با شرکت های موشن گرافیک، گفته شد. حرف آخر ما یه پیشنهاده، پیشنهادی که هم می تونه کارتون رو انجام بده و هم می تونه شمارو حرفه ای تر کنه. ما توی مجموعه ی موشن گورو، آماده هستیم تا تماام خواسته های شما رو برای طراحی و تولید یه موشن گرافیک، عملی و اجرا کنیم.

علاوه بر این، این شرایط رو هم فراهم کردیم تا شما راحت بتونین که متخصص موشن گرافیک خفن بشین؛ با کمترین هزینه و خیلی وقتا با هیچ هزینه ای.

پس اگه شما دوست دارین که اطلاعات و دانش خودتون رو درباره ی موشن گرافیک زیاد کنین. مجموعه ی ما دوره های خیلی کاملی رو آماده کرده که می تونه بهتون کمک کنه. آموزش موشن گرافیک رایگان به زبان فارسی، دوره آموزش افتر افکت رایگان، آموزش فوق حرفه ای موشن گرافیک موشن گورو، دوره های خیلی خفنی هستن که شما می تونین با کمک اون ها پیشرفت خیلی زیادی تو این مسیر داشته باشین و سوالات خودتون و از پشتیبانای ما بپرسین.

Rating 4.89 from 18 votes

9 دیدگاه برای “10 تا فاکتور مهم که قبل از همکاری با شرکت های موشن گرافیک باید بررسی بشه

  1. blank
    Raana rezayi گفته:

    ممنون از شما که هم نکات مهم برای همکاری با شرکت های موشن گرافیک یادداشت کردید و هم اینکه فریلنسرها رو فراموش نکردید. عالی

  2. blank
    ترنم سحری گفته:

    پرسیدن نظر مشتری های قبلی اونا به نظرم خیلی مهمه چون ممکنه طرف زمان سفارش گیری خیلی محترم باشه اما در ادامه انجام پروژه خیلی کارفرما رو اذیت کنه. به ویژه سر اصلاحات و تحویل به موقع

  3. blank
    ملیحه روستا گفته:

    برخی شرکت ها گروه و تیم طراحی ندارند و پس از قبول پروژه، کار را با هزینه ناچیزی به یک فریلنسر می سپارند و چندین برابر هزینه را از کارفرما دریافت می کنند.
    بابت همین قضیه بررسی فاکتورهای درج شده در این مقاله قبل از همکاری با یک شرکت ضروری به نظر می رسد.
    سپاس از مقاله خوب شما

  4. blank
    نادیا طالبی گفته:

    ممنون از مقاله ولی امیدوارم که یک مقاله هم برای موشن گرافیست ها توی سایتتون قرار بدید که توضیحاتی در رابطه با نحوه سفارش گرفتنشون و نوع قرارداد بستن ها باشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

آموزش پیشنهادی موشن گورو

این مقالات هم پیشنهاد میشه!!!

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است