ابزارهای افترافکت

چطور یک موشن دیزاینر بشیم؟

چطور یک موشن دیزاینر بشیم؟

فهرست مقاله

توی این ویدئو میخوام در مورد راه هایی که ما به مهارت موشن گرافیک میرسونه صحبت کنیم.
روی صحبتم با کسایی هست که دوست دارند بدون اتلاف وقتشون توی سریع ترین زمان ممکن به مهارت موشن گرافیک دست پیدا کنند و از این مهارت کسب درآمد کنند.
قطعا شما هم برای یادگیری موشن گرافیک آموزش‌های متعددی دیدید که شاید توی مفید بودن اون آموزش‌ها تردید داشتید و علی‌رغم این شک باز هم برای یاد‌گرفتن اون‌ها وقت گذاشتید و الان بعد از دیدن اموزش‌های زیاد هنوز حس می‌کنید به اون مهارت لازم برای ساخت یک موشن‌‌گرافیک دست پیدا نکردید.
برای فهمیدن اینکه چرا تا حالا بعد از این همه وقت‌گذاشتن و آموزش دیدن نمیتونید یه موشن گرافیک بسازید، باید یه مقدار برگردیم و ببینیم در کل برای رسیدن به یک مهارت چه راه‌هایی وجود داره.

راه اول: آموزش

یکی از راه‌ها برای کسب کردن مهارت، آموزشه. اما خب آموزش مزایا و معایبی داره که بهشون میپردازیم.
آموزش موشن گرافیک رایگان

مزیت اول: یادگیری سریع

شاید شما هم برای دستکاری نرم افزار و پیدا کردن قابلیت‌های اون زیاد وسوسه میشید که با داشتن مقداری معلومات زبان انگلیسی خیلی راحت تر هم میتونید این کار رو انجام بدید، اما خب این روش خیلی کند هست، برای یادگرفتن یک مهارت، سریع ترین روش، آموزش دیدن هست، چون دیگه وقت شما برای گشتن دنبال قابلیت های نرم افزار تلف نمیشه و سریع میرید سر اصل مطلب.
آموزش موشن گرافیک رایگان

عیب اول: دانش فّرار

هر دانشی که سریع اتفاق بیافته قطعا به اصطلاح فرّار هست و زود فراموش میشه. برای برطرف کردن این مشکل شما میتونید یک فایل ورد کنار آموزشی که میبینید باز کنید، و هر چیزی که احتمال میدید فراموش کنید رو توی اون یادداشت کنید.
آموزش موشن گرافیک رایگان
من اهل نوشتن روی کاغذ هستم

شاید شما هم اهل نوشتن روی کاغذ باشید و حس بهتری بهتون منتقل کنه، اما خب توی مسیر آموزش، اصلا این روش بهتون پیشنهاد نمیکنم، چون مهم‌ترین قابلیتی که توی نوشتن داخل یه فایل ورد هست قابلیت جستجو هست که قطعا با روی کاغذ نوشتن چنین امکانی وجود نداره، شما با یک جستجوی ساده میتونید مطلبی که میدونید توی نرم افزار بوده و فراموش کردید رو پیدا کنید.

آموزش موشن گرافیک

ترس از فراموش کردن

با روش بالا و نوشتن محتواهای مهم توی یه فایل ورد دیگه نیازی به حفظ کردن مطالب آموزش نیست و شما فقط مطالب رو یاد میگیرید، یادداشت می‌کنید و عبور می‌کنید.

هدفِ آموزش دیدن این هست که شما با قابلیت های ابزار کارتون آشنا بشید.فقط همین!!

پس اصلا سخت نگیرید و به آموزش دیدنِ زیاد ادامه بدید.

مزیت دوم: یادگیری معلومات پایه

توی مراحل عملیاتی برای ساختن یه خونه اولین کاری که انجام میشه بتن ریزی فونداسیون خونه هست. معلومات پایه‌ی هر مهارت یا ابزاری فونداسیون اون هست. پس حتما سعی کنید معلومات پایه رو یاد بگیرید تا ساختمون مهارتتون ضعیف نباشه!!

آموزش موشن گرافیک

عیب دوم: خسته کننده

معلومات پایه و تئوری خسته کننده ترین چیزایی هست که میشه یاد گرفت به خصوص وقتی که دقیقا کاربردشون رو ندونیم. ما قراره این معلومات رو با روش دوم یعنی تمرین کردن جبران کنیم، و تلخی این قهوه رو با شکرِ تمرین بگیریم.

آموزش موشن گرافیک

برای آموزش دیدن از کجا شروع کنم؟

راهکار اول: آموزش رایگان افترافکت 2018 که تقریبا مفصل به اکثر قابلیت های افترافکت پرداختیم و میتونه شروع خوبی برای شما باشه

راهکار دوم: خرید دوره های غیر رایگان وبسایت ما یا هر وبسایت دیگه ای هست که میتونه به سرعت به معلومات پایه ای شما اضافه کنه

راهکار سوم: سایت های اشتراک ویدئو مثل آپارات و یوتیوب هست که قبل از دیدن اون آموزش ها حتما حتما با یه کارشناس مشورت کنید که از چه مباحثی شروع به آموزش دیدن بکنید تا گیج و سردرگم نشید!

راه دوم: تمرین

راه دوم رسیدن به مهارت که میتونم بگم شریان اصلی رشد و پیشرفت یک مهارت هست، تمرینه. تمرین هم مزایا و معایبی داره که جلوتر اون ها رو بررسی میکنیم.

برای شرکت کردن توی کلاس های تمرین موشن گرافیک

آنلاین و رایگان ما کافیه پیج شخصی محمد فاضل رو دنبال کنید.

چطور یک موشن دیزاینر بشیم؟

عیب اول: یادگیری کند

توی تمرین کردن شما محتوای زیادی رو یاد نمی‌گیرید امکان داره توی یک آموزش تمرینی یک ساعته چهار تا پنج نکته رو یاد بگیرید و این احساس رو داشته باشید که اگه آموزش می‌دیدید نکات بیشتری رو میتونستید یاد بگیرید، اگه چنین چیزی براتون اتفاق افتاده مطلب بعدی رو بخونید.

چطور یک موشن دیزاینر بشیم؟

مزیت اول: ملکه شدن دانش

توی تمرین، درسته که نکات کمی رو یاد میگیرید اما خب چون اون ها رو خیلی کاربردی و دقیق یاد میگیرید و چندین بار ازشون استفاده میکنید به اصطلاح، ملکه میشن و توی حافظه بلند مدت مغرتون جا میگیرن، و به این زودی ها فراموش‌شون نمی‌کنید.

چطور یک موشن دیزاینر بشیم؟

مزیت دوم: معلومات تخصصی

هیچ مدرسی اون‌قدر که توی انجام پروژه های آموزشی هدفمند و کاربردی میتونه آموزش بده، توی آموزش های تئوری و پایه ای این امکان براش فراهم نیست که نکات تخصصی و کاربردی خاص رو منتقل کنه. پس اگه بتونید آموزش های تمرینی ببینید قطعا نکاتی رو یاد میگیرید که هیچ موقع توی آموزش های تئوری نمیتونستید بدستشون بیارید.

چطور یک موشن دیزاینر بشیم؟

مزیت سوم: هیجان انگیز بودن

شما وقتی تمرین انجام می‌دید اصولا به خروجی کار میرسید، و ثمره زمانی که گذاشتید رو میبینید و این میتونه شما رو با انگیزه نگه داره تا بتونید به مسیر رشد و یادگیریتون ادامه بدید. لذت نشون دادن خروجی کاری که به واسطه تمرین به دست آوردید رو به خانواده یا دوستانتون تصور کنید. همین برای باانگیزه نگه داشتن شما کافیه.

چطور یک موشن دیزاینر بشیم؟

جمع بندی

در کل هر دو راه آموزش و تمرین مثل دو بال برای پرنده مهارت هستند که با نداشتن هر کدوم، این پرنده قادر به پرواز نیست.

پس حتما هم آموزش ببینید و هم تمرین کنید اما اگر 5 ساعت آموزش میبینید 15 ساعت تمرین کنید، چون چیزی که هنرمندان مبتدی رو از هنرمندان حرفه ای جدا میکنه تمرین کردن هست.

این تناسب 1 به 3 رو فراموش نکنید!!

برای تمرین کردن از کجا شروع کنم؟

راهکار اول: شرکت توی کلاس آنلاین رایگان ما که از پیج شخصی محمد فاضل اطلاع رسانی هاش انجام میشه و توش تمرین های موشن گرافیکی انجام میدیم که اونجا پرسش و پاسخ هم داریم.

راهکار دوم: آموزش های تمرینی رایگان ما توی صفحه اول سایت هستند که میتونید از قسمت آموزش ها رایگان اون ها رو ببینید و قدم به قدم باهاشون پیش برید. یادتون نره شما برای تمرین کردن بهتر معلومات پایه ای افترافکت رو بلد باشید.

راهکار سوم: دیدن آموزش تمرینی به زبان انگلیسی از وبسایت هایی مثل یوتیوب و … هست که میتونه مفید باشه و فرقی هم نداره که چه آموزشی باشه فقط دنبال تمرین هایی باشید که به دردتون بخوره

2 دیدگاه برای “چطور یک موشن دیزاینر بشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

آموزش پیشنهادی موشن گورو

این مقالات هم پیشنهاد میشه!!!

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است